Test 1
01 September 2019
1 Hour
Nama Murid : Kelas : Markah :
Paper 1
Kertas 1
1. Which of the following numbers are in desending order?
Antara berikut, yang manakah disusun dalam tertib menurun?
A 67 812, 56 812, 43 678, 43 786
B 12 809, 12 908, 11 456, 10 678
C 45 987, 45 897, 45 879, 45 789
D 40 256, 41 256, 42 256, 43 256
2. Which of the following is the smallest number?
Antara nombor berikut, yang manakah paling kecil?
A 89 983
B 89 893
C 89 399
D 89 389
3. Which of the following is the biggest number?
Antara nombor berikut, yang manakah paling besar?
A 10 009
B 10 090
C 10 900
D 19 000
4. Round off 73 289 to the nearest ten.
73 289 dibundarkan kepada puluh yang terdekat ialah
A 73 300
B 73 299
C 73 290
D 73 000
5. Round off 12 308 to the nearest hundred.
12 308 dibundarkan kepada ratus yang terdekat ialah
A 12 318
B 12 310
C 12 300
D 12 000
6. 35 689 + = 72 666
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 35 678
B 36 977
C 37 000
D 98 355
7. 1405 = 23 601
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 25 006
B 23 196
C 22 405
D 22 196
8. Subtract 3901 from 28 992.
Tolakkan 3901 daripada 28 992.
A 32 893
B 25 992
C 25 901
D 25 091
9. 73 027 - 10 992 =
A 84 019
B 62 035
C 56 892
D 24 234
10. Multiply 5229 by 12.
Darabkan 5229 dengan 12.
A 436
B 5 241
C 10 458
D 62 748
11. 50 123 = 2019
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 52 142
B 48 104
C 23 865
D 20 654
12. 48 293 = 31 023
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 79 316
B 17 279
C 17 270
D 2309
13. 62 309 46 723 = 82 167
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 15 586
B 19 858
C 35 444
D 66 581
14. 16 _______ = 2640
A 16
B 100
C 165
D 168
15. 99 637 = 5861
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 7
B 10
C 17
D 170
16. What is the denominator in ?
Apakah penyebut bagi ?
A 3
B 4
C 7
D 11
17. What is the numerator in ?
Apakah pengangka bagi ?
A 3
B 5
C 8
D 11
18. The diagram below consists of several squares of equal size.
Rajah dibawah terdiri daripada beberapa segiempat sama yang sama besar.
The fraction of the shaded parts in the diagram is
Pecahan daripada seluruh rajah yang berlorek ialah
A
B
C
D
19. The fraction 'six over nine' written in numerals is
Pecahan 'enam per sembilan' ditulis dalam angka ialah
A
B
C
D
20. Express in words.
Nyatakan dalam perkataan.
A Two with five
Dua dengan lima
B Five over two
Lima per dua
C Two over five
Dua per lima
D Two over one
Dua per satu
21. The diagram below consists of several squares of equal size.
Rajah dibawah terdiri daripada beberapa segiempat sama yang sama besar.
Express the proper fraction of the shaded area in its simplest form.
Nyatakan pecahan wajar bagi kawasan berlorek dalam pecahan termudah.
A
B
C
D
22. Which shaded diagram represents the fraction ?
Antara berikut, rajah manakah yang mewakili pecahan ?
A
B
C
D
23. Which of the following fractions in its simplest form is ?
Antara berikut, pecahan yang manakah adalah sebagai pecahan termudah?
A
B
C
D
24. Which of the following fractions is larger than ?
Antara berikut, pecahan yang manakah lebih besar daripada ?
A
B
C
D
25.
What fraction must be written in the
above?
Apakah pecahan yang mesti ditulis
dalam di atas?
A
B
C
D
26. Which of the following fractions when added up is not ?
Antara pecahan yang berikut, yang manakah apabila ditambahkan tidak mendapat ?
A +
B +
C +
D +
27. Which of the following fractions when added up is equivalent to ?
Antara pecahan yang berikut, hasil tambah yang manakah bersamaan dengan ?
A +
B +
C +
D +
28. Which of the following fractions when subtracted from is not ?
Antara yang berikut, hasil tolak yang manakah tidak sama dengan ?
A
B
C
D
29. Which of the following fractions when subtracted from is equivalent to ?
Antara yang berikut, hasil tolak yang manakah bersamaan dengan ?
A
B
C
D
30. Mr. Goh sold of a cake. He gave of the cake to his son.
What fraction of the cake is left with Mr. Goh?
Mr. Goh menjual daripada sebiji kek. Dia memberikan daripada kek tersebut kepada anaknya.
Berapakah pecahan kek yang masih tinggal pada Mr. Goh.
A
B
C
D
31. What is the decimal number 0.52 in words?
Apakah nombor perpuluhan 0.52 dalam perkataan?
A Zero point fifty two
Kosong perpuluhan lima puluh dua
B Zero point five two
Kosong perpuluhan lima dua
C Five point zero two
Lima perpuluhan kosong dua
D Two point zero five
Dua perpuluhan kosong lima
32. What is the decimal number 3.29 in words?
Apakah nomobor perpuluhan 3,29 dalam perkataan?
A Three point two nine
Tiga perpuluhan dua sembilan
B Thirty two point nine
Tiga puluh dua perpuluhan sembilan
C Three point twenty nine
Tiga perpuluhan dua puluh sembilan
D Zero point three two nine
Kosong perpuluhan tiga dua sembilan
33. What is the decimal number for 'sixty five point four'?
Apakah nombor perpuluhan bagi 'enam puluh lima perpuluhan empat'?
A 0.654
B 6.45
C 6.54
D 65.4
34. What is the decimal number for 'zero point seven'?
Apakah nombor perpuluhan bagi 'kosong perpuluhan tujuh'?
A 0.07
B 0.7
C 0.77
D 7.0
35. The table below shows the place value of a decimal number.
Jadual di bawah menunjukkan nilai tempat bagi satu nombor perpuluhan.
Place Value
Nilai tempat
Tens
Puluh One
Sa Tenths
Per Sepuluh Hundredth
Per Seratus
1 7 3 6
What is the decimal number?
Apakah nombor perpuluhan yang ditunjukkan di atas?
A 0.736
B 1.736
C 17.36
D 173.6
36. Find the total of 35.6 and 2.03.
Cari jumlah 35.6 dan 2.03.
A 37.9
B 37.63
C 37.09
D 33.57
37. Sum up 4.61 and 0.51.
Jumlahkan 4.61 dan 0.51.
A 5.12
B 4.66
C 4.12
D 4.1
38. Find the total of 2.71 + 0.16 + 35.3.
Cari jumlah 2.71 + 0.16 + 35.3.
A 2.87
B 35.46
C 38.17
D 39.61
39. Add the following;
Tambah yang berikut;
A 26.12
B 26.92
C 27.12
D 27.22
40. Find the sum of 5 + 1.47 + 0.05.
Cari jumlah 5 + 1.47 + 0.05.
A 6.52
B 6.42
C 5.52
D 1.57
41. The decimal number 0.07 in fraction is
Nombor perpuluhan 0.07 dalam pecahan ialah
A
B
C
D
42. The diagram below shows a number line.
Rajah di bawah menunjukkan suatu garis nombor.
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 2.35
B 3.0
C 3.5
D 3.6
43. The diagram below shows a number line.
Rajah di bawah menunjukkan suatu garis nombor.
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 7.0
B 7.4
C 7.8
D 8.0
44. Which of the following decimal numbers are in the increasing order?
Antara berikut, nombor perpuluhan yang manakah dalam tertib menaik?
A 0.15, 1.20, 12.0, 12.05
B 0.15, 12.0, 1.20, 12.05
C 12.0, 0.15, 1.20, 12.05
D 0.15, 1.20, 12.05, 12.0
45. Which of the following decimal numbers are in the decreasing order?
Antara berikut, nombor perpuluhan yang manakah dalam tertib menurun?
A 9.31, 1.39, 0.39, 1.93
B 9.31, 1.93, 1.39, 0.39
C 0.39, 1.39, 1.93, 9.31
D 1.93, 9.31, 1.39, 0.39
46. The diagram below shows some notes and coins.
Rajah dibawah menunjukkan beberapa keping wang kertas dan syiling.
Fill in the blanks with correct numbers.
Isikan tempat kosong dengan nombor yang betul.
A 5
B 6
C 7
D 8
47. RM3.45 is the same as
RM3.45 adalah sama dengan
A 345 sen
B 3045 sen
C 3450 sen
D 34 500 sen
48. 9235 sen is equal to
9235 sen sama dengan
A RM923.5
B RM92.35
C RM92.00
D RM9.235
49. ‘Four thousand thirty ringgit and twenty sen’ in numerals is
'Empat ribu tiga puluh ringgit dua puluh sen' dalam angka ialah
A RM4330.20
B RM4320.00
C RM4030.20
D RM430.20
50. RM5505.50 in words.
RM5505.50 dalam perkataan.
A Five hundred five ringgit and five sen.
Lima ratus lima ringgit lima sen.
B Five thousand five hundred ringgit and fifty sen.
Lima ribu lima ratus ringgit lima puluh sen.
C Five thousand five hundred five ringgit and five sen.
Lima ribu lima ratus lima ringgit lima sen.
D Five thousand five hundred five ringgit and fifty sen.
Lima ribu lima ratus lima ringgit lima puluh sen.
51. Find the total.
Cari jumlah.
A RM2290.50
B RM2209.50
C RM2147.10
D RM1655.20
52. Subtract RM2717.50 from RM8194.20 .
Tolak RM2717.50 daripada RM8194.20.
A RM5476.70
B RM4592.20
C RM2746.80
D RM2718.90
53. Find the difference between RM291.80 and RM89.90.
Cari beza di antara RM291.80 dan RM89.90.
A RM381.70
B RM201.90
C RM200.10
D RM134.70
54. Calculate.
Kira.
A RM2036.74
B RM2040.70
C RM8144.00
D RM8146.80
55. Find the product of the following.
Cari hasil darab yang berikut.
A RM3532.20
B RM3523.20
C RM2936.00
D RM587.20
56. If Ravendran buys 9 pencil cases from a bookshop which cost RM12.70 each, how much must he pay?
Jika Rvendran membeli 9 buah bekas pensel dari sebuah kedai buku yang berharga RM12.70 setiap satu, berapakah harga yang perlu dibayarnya?
A RM12.79
B RM21.70
C RM25.40
D RM114.30
57. The king wishes to donate RM7500 to 6 orphanage homes.
How much would each orphanage home get?
Raja berhasrat untuk menderma RM7500 kepada 6 buah rumah anak yatim.
Berapakah jumlah wang setiap rumah anak yatim akan dapat?
A RM7506
B RM1500
C RM1250
D RM125
58. Sharmini buys a dining set worth RM2580 and a washing machine worth RM3600.
If she pays RM8000, how much is the balance?
Sharmini membeli sebuah set makan berharga RM2580 dan sebuah mesin basuh berharga RM3600.
Jika dia membayar RM8000, berapakah baki wangnya?
A RM1820
B RM4400
C RM5420
D RM6180
59. The table below shows a bill of the price of fruits with the total amount of RM59.45
Rajah di bawah menunjukkan bil harga buah-buahan dengan jumlah RM59.45.
Quantity
Kuantiti Item
Bahan Price Per Unit
Harga Seunit Price
Harga
16 Apple
Epal RM1.20
? Orange
Oren RM0.85
15 Orange
Oren RM1.55
How many oranges was purchased in this bill?
Berapa biji oren yang dibeli dalam bil di atas?
A 5
B 10
C 15
D 20
60. 25 pieces of RM50 notes and 12 pieces of RM10 notes is the same as
25 keping wang kertas RM50 dan 12 keping wang kertas RM10 adalah sama dengan
A RM120
B RM1130
C RM1250
D RM1370
61. The diagram below shows the time.
Rajah dibawah menunjukkan suatu masa.
What is the time in the evening according to the 12-hour system?
Apakah waktu yang ditunjukkan mengikut sistem 12 jam pada waktu petang?
A 4.00 p.m.
B 4.45 p.m.
C 9.00 a.m.
D 9.20 p.m.
62. The diagram below shows the time.
Rajah dibawah menunjukkan suatu masa.
What is the time at night according to the 12-hour system?
Apakah masa yang ditunjukkan mengikut sistem 12 jam pada waktu malam?
A 6.50 p.m.
B 10.06 p.m.
C 10.30 p.m.
D 10.30 a.m.
63. The diagram below shows the time.
Rajah dibawah menunjukkan suatu masa.
What is the time in words?
Apakah masa yang ditunjukkan dalam perkataan?
A Ten forty in the morning
Sepuluh empat puluh pagi
B Half past ten in the morning
Setengah jam selepas pukul sepuluh pagi
C A quarter to ten in the morning
Suku jam ke pukul sepuluh pagi
D A quarter to eleven in the morning
Suku jam ke pukul sebelas pagi
64. The diagram below shows the time.
Rajah dibawah menunjukkan suatu masa.
What is the time in words?
Apakah waktu yang ditunjukkan dalam perkataan?
A A quarter to four in the evening.
Suku jam ke pukul empat petang.
B Three fifty-five in the evening.
Tiga lima puluh lima petang
C Three fifty in the evening.
Tiga lima puluh petang.
D Three in the evening.
Pukul tiga pagi.
65. The diagram below shows the time on a clock.
Rajah dibawah menunjukkan waktu pada sebuah jam.
What is the time in words?
Apakah masa yang ditunjukkan dalam perkataan?
A Eight two in the morning.
Lapan dua minit pagi.
B Eight twenty in the evening.
Lapan dua puluh petang.
C Eight twenty in the morning.
Lapan dua puluh pagi.
D Twenty minute to eight in the morning.
Dua puluh minit ke pukul lapan pagi.
66. At which number on the clock would the big hand point for the time 4.05 a.m.?
Pada nombor yang manakah jarum panjang menunjukkan pukul 9.15 petang?
A One
Satu
B Four
Empat
C Five
Lima
D Ten
Sepuluh
67. The table below shows Fatimah’s Class Timetable on Monday.
Jadual dibawah menunjukkan Jadual Kelas Fatimah pada hari Isnin.
Time
Masa Subject
Mata Pelajaran
7.10 7.40 a.m. PJPK
7.40 8.10 a.m. PJPK
8.10 8.40 a.m. B. Inggeris
8.40 9.10 a.m. Kemahiran Hidup
9.10 9.40 a.m. Sivik
9.40 10.10 a.m. Kajian Tempatan
10.10 10.30 a.m. Recess
Rehat
10.30 11.00 a.m. Mathematics
Matematik
11.00 11.30 a.m. B. Melayu
11.30 12.00 a.m. Pendidikan Muzik
12.00 12.30 a.m./p.m. NILAM
Which subject has an hour lesson?
Mata pelajaran yang manakah mempunyai satu jam masa pengajaran.
A Mathematics
Matematik
B English
Bahasa Inggeris
C NILAM
D PJPK
68. The table below is the TV Programme for Channel TV6 on Tuesday.
Jadual dibawah menunjukkan Jadual TV bagi Channel TV6 pada hari Selasa.
When is the Kadazandusun News?
Bilakah berita Kadazandusun ditayangkan?
A In the morning
Pada waktu pagi.
B In the afternoon.
Pada waktu tengah hari.
C In the evening
Pada waktu petang
D At night.
Pada waktu malam.
69. 60 minutes =
60 minit =
A 1 second
1 saat
B 1 week
1 minggu
C 1 hour
1 jam
D 1 day
1 hari
70. decade =
dekad =
A 10 months
10 bulan
B 10 years
10 tahun
C 5 years
5 tahun
D 1 year
1 tahun
71. The first day of a month is Wednesday. What is the day of the sixteenth day of that particular month?
Hari pertama bagi suatu bulan ialah hari Rabu.
Apakah hari keenam pada bulan itu?
A Wednesday
Rabu
B Thursday
Khamis
C Tuesday
Selasa
D Friday
Jumaat
72. The time on Azman’s watch is as below before leaving home for school.
Masa bagi Azman untuk ke sekolah adalah seperti dibawah.
If it takes him 35 minutes to travel to school, what time would he be in school?
Jika dia mengambil masa selama 35 minit untuk pergi ke sekolah, pada pukul berapakah dia akan sampai ke sekolah?
A 6.35 a.m.
B 6.30 p.m.
C 6.50 a.m.
D 6.55 a.m.
73. Razif does his revision for 6 subjects in 300 minutes.
How much time does he take to revise one subject?
Razif mengulangkaji untuk 6 mata pelajaran dalam masa 300 minit.
Berapakah masa yang di ambilnya untuk mengulangkaji satu mata pelajaran?
A 1 hour
1 jam
B 1 day
1 hari
C 5 minutes
5 minit
D 50 minutes
50 minit
74. A printing machine can print 10 magazines in 60 seconds.
How long would it take for the same machine to print 40 magazines?
Sebuah mesin pencetak boleh mencetak 10 buah majalah dalam masa 60 saat.
Berapakah masa yang diperlukan oleh mesin itu untuk mencetak 40 buah majalah?
A 6 seconds
6 saat
B 6 minutes
6 minit
C 4 minutes
4 minit
D 4 hours
4 jam
75. Ravi is 10 years and 7 months old. His cousin was born 9 months earlier than him. How old is his cousin?
Ravi berusia 10 tahun 7 bulan. Sepupunya lahir 9 bulan awal daripadanya.
Berapakah usia sepupunya?
A 10 years 4 months
10 tahun 4 bulan
B 10 years 9 months
10 tahun 9 bulan
C 11 years 4 months
11 tahun 4 bulan
D 11 years 9 months
11 tahun 9 bulan
76. Which of the following is not true ?
Antara berikut, yang manakah adalah tidak benar?
A 65 cm = 0.65 m
B 65 mm = 6.5 cm
C 23 cm = 2.3 mm
D 1.5 m = 150 cm
77. What is the total of 108 cm and 162 cm ?
Berapakah jumlah 108 cm dan 162 cm?
A 2.70 m
B 27.0 m
C 54 m
D 270 m
78.
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 0.99
B 9.9
C 99
D 990
79. The diagram below shows a mass of an object.
Rajah dibawah menunjukkan jisim sebuah objek.
What is the mass of the object?
Berapakah jisim objek itu?
A 2.5 kg
B 250 g
C 300 g
D 500 g
80. Which of the following is not correct?
Antara berikut, yang manakah adalah tidak benar?
A 1 kg 600 g + 2 kg 750 g = 4 kg 350 g
B 1 kg 600 g + 2 kg 750 g = 4.35 kg
C 1 kg 600 g + 2 kg 750 g = 4350 g
D 1 kg 600 g + 2 kg 750 g = 4530 g
81. Solve 6 kg 900 g + 2 kg 120 g.
Selesaikan 6 kg - 900 g + 2 kg 120 g.
A 7 kg 200 g
B 7 kg 202 g
C 7 kg 220 g
D 7 kg 222 g
82. The diagram below shows the volume of liquid in three cylinders.
Rajah dibawah menunjukkan isi padu cecair dalam tiga silinder.
What is the volume of liquid in millilitres?
Berapakah jumlah isi padu cecair dalam ketiga-tiga silinder?
A 400 m
B 460 m
C 470 m
D 570 m
83. Sum up 590 m + 830 m .
Jumlahkan 590 m + 830 m .
A 0.59
B 0.83
C 1.24
D 1.42
84. Calculate 4500 m 1000.
Kira 4500 m 1000.
A 4500
B 450
C 45
D 4.5
85. The diagram below shows a shape.
Rajah dibawah menunjukkan satu bentuk.
Name the shape above.
Namakan bentuk di atas.
A Circle
Bulatan
B Square
Segi empat sama
C Triangle
Segi tiga
D Rectangle
Segi empat tepat
86. The diagram below shows a 3-D shape of a cube.
Rajah dibawah menunjukkan bentuk 3-D kubus.
Find the volume of the shape above in cubic units.
Cari isi padu, dalam unit kubik, bentuk di atas.
A 9 cubic units
9 kubik unit
B 18 cubic units
18 kubik unit
C 27 cubic units
27 kubik unit
D 36 cubic units
36 kubik unit
87. The diagram below shows a 3-D shape of a cuboid.
Rajah dibawah menunjukkan bentuk 3-D kuboid.
What is the length of the below shape if the volume is 240 cm3?
Berapakah panjang bentuk di atas jika isi padunya ialah 240 cm3?
A 6 cm
B 14 cm
C 24 cm
D 60 cm
88. The pictograph below shows the number of exercise books sold by the school canteen in a month.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan buku latihan yang dijual oleh sebuah kantin sekolah.
Which week had the highest sales?
Minggu yang manakah mendapat jualan tertinggi
A Week 1
Minggu 1
B Week 2
Minggu 2
C Week 3
Minggu 3
D Week 4
Minggu 4
89. The pictograph below shows the number of bottles of drinking water sold by a shop in a month.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan botol air minuman yang dijual oleh sebuah kedai dalam satu bulan.
Week 1
Minggu 1
Week 2
Minggu 2
Week 3
Minggu 3
Week 4
Minggu 4
mewakili 10 botol
Which week did the owner manage to sell 40 bottles ?
Pada bulan apakah pemilik kedai itu dapat menjual 40 botol air
A Week 1
Minggu 1
B Week 2
Minggu 2
C Week 3
Minggu 3
D Week 4
Minggu 4
90. The pictograph below shows the intake of new students from Year 3 to Year 6.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan pengambilan murid dari Tahun 3 hingga Tahun 6.
Year 3
Tahun 3
Year 4
Tahun 4
Year 5
Tahun 5
Year Tahun 6
mewakili 5 orang murid
Which years have the same intake of new students?
Tahun berapakah yang mempunyai jumlah pengambilan murid yang sama.
A Year 4 & 6
Tahun 4 & 6
B Year 4 & 5
Tahun 4 & 5
C Year 3 & 5
D Year 3 & 6
91. The pictograph below shows the number of students who reads four types of reading materials.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan murid yang membaca empat jenis bahan bacaan.
Newspaper
Surat Khabar
Textbook
Buku rujukan
Magazines
Majalah
Storybook
Buku cerita
mewakili 5 orang murid
Which type of reading material has no reader at all?
Bahan bacaan yang manakah yang tidak mempunyai pembaca?
A Newspaper
Surat Khabar
B Textbook
Buku rujukan
C Magazines
Majalah
D Storybook
Buku cerita
92. The pictograph below shows the number of viewers with their favourite T.V. channel.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan penonton dengan saluran T.V. kegemaran mereka.
TV 1
TV 2
TV 3
TV 4
mewakili 50 orang
Which is the most popular T.V. channel?
Saluran T.V. apakah yang paling popular?
A TV 1
B TV 2
C TV 3
D TV 4
93. The pictograph below shows the number of trees planted during the school 'Beautification Campaign' last month.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan pokok yang ditanam ketika 'Kempen Kecantikan " di sekolah bulan yang lalu.
Week 1
Minggu 1
Week 2
Minggu 2
Week 3
Minggu 3
Week 4
Minggu 4
mewakili 10 batang pokok
Which week did they manage to plant 30 trees?
Pada minggu yang manakah mereka dapat menanam 30 batang pokok?
A Week 1
Minggu 1
B Week 2
Minggu 2
C Week 3
Minggu 3
D Week 4
Minggu 4
94. The pictograph below shows the number of toilet rolls used in a hotel.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan gulung tisu yang digunakan disebuah hotel.
January
Januari
February
Februari
March
Mac
April
April
mewakili 50 gulung tisu
Which month did the hotel use 100 toilet rolls more than March?
Pada bulan berapakah, hotel itu menggunakan 100 gulung tisu lebih dari bulan Mac?
A January
Januari
B February
Februari
C March
Mac
D April
April
95. The pictograph below shows the number of school bags sold in four months at a shop.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan beg sekolah yang dijual selama empat bulan disebuah kedai.
September
September
October
Oktober
November
November
December
Disember
mewakili 25 buah beg sekolah
How many bags were sold in the month that the owner sold the least number of bags?
Berapakah buah beg yang dijual pada bulan yang mendapat hasil penjualan paling sedikit?
A 25
B 50
C 75
D 100
96. The pictograph below shows the duration of time taken by 4 boys to clean up their own rooms.
Piktograf di bawah menunjukkan tempoh masa yang diambil oleh 4 orang budak lelaki untuk membersihkan bilik mereka.
Kanna Sathiya Krishna Sarves
mewakili 10 minit
How long did Sarves take to clean up his room?
Berapa lamakah Sarves membersihkan biliknya?
A 30
B 20
C 15
D 10
97. The pictograph below shows the number of beds in 3 different wards in a hospital.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan katil di tiga wad yang berbeza di sebuah hospital.
ENT Ward
Wad ENT
Eye Ward
Wad mata
Surgical Ward
Wad bedah
mewakili 30 buah katil
If all the beds are occupied, how many patients are there in the Eye ward?
Jika kesemua katil penuh, berapakah jumlah pesakit di wad mata?
A 2
B 15
C 30
D 60
98. The pictograph below shows the number of boxes of tissue used in a restaurant.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan kotak tisu yang digunakan disebuah restoran.
Monday
Isnin
Tuesday
Selasa
Wednesday
Rabu
Thusday
mewakili 5 kotak tisu
How many boxes of tissue did the restaurant use from Tuesday to Thursday altogether?
Berapakah kotak tisu yang digunakan oleh restoren itu dari hari Selasa hingga hari Khamis?
A 10
B 15
C 20
D 45
99. The pictograph below shows the number of buns baked in 4 days by a bakery.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan roti yang dibuat selama 4 hari di sebuah kedai.
Monday
Isnin
Tuesday
Selasa
Wednesday
Rabu
Thursday
Khamis
mewakili 50 biji roti
What is the total number of buns baked within all four days?
Berapakah jumlah roti yang dibuat selama empat hari?
A 50
B 150
C 200
D 400
100. The pictograph below shows the number of 50 sen coins saved by 4 boys in a week. Piktograf di bawah menunjukkan bilangan syiling 50 sen yang disimpan oleh 4 orang budak lelaki dalam seminggu.
Samy
Faizal
Moses
Amstrong
mewakili 6 keping syiling 50 sen
What is the difference in the amount of money saved by Faizal and Samy?
Berapakah beza jumlah duit yang disimpan oleh Faizal dan Samy?
A RM 3.00
B RM 9.00
C RM 12.00
D RM 15.00
101. The incomplete pictograph below shows the amount of money Pathma saved from her daily pocket money.
Piktograf yang tidak lengkap di bawah menunjukkan jumlah duit Pathma yang disimpan daripada duit saku hariannya.
Monday
Isnin ?
Tuesday
Selasa
Wednesday
Rabu
Thursday
Khamis
Friday
Jumaat
mewakili 20 sen
How many circles should be drawn on Monday if she managed to collect RM2.00 within five days?
Berapakah bulatan yang patut dilukis pada hari Isnin jika dia berjaya mengumpul RM2.00 selama lima hari.
A 1
B 2
C 3
D 4
102. The pictograph below shows the number of subjects taught in Siti’s class in a week.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan mata pelajaran yang diajar di dalam kelas Sii dalam seminggu.
Mon
Isnin Tue
Sel Wed
Rabu Thu
Kha Fri
Jum
mewakili ?
How many subjects does a star represent if the total number of subjects she studied on Monday is four?
Berapakah mata pelajaran yang diwakili oleh satu bintang jika jumlah mata pelajaran yang diajar pada hari Isnin ialah empat.
A 1
B 4
C 5
D 18
103. 278 000, 279 000, 28X 000, 281 000
What digit should X represents in this number order?
Digit apakah yang diwakili oleh X dalam susunan nombor di atas?
A 0
B 1
C 7
D 9
104. Which of the following number is 'three hundred ten thousand and one'?
Antara berikut, nombor apakah ialah 'tiga ratus sepuluh ribu satu' ?
A 310 100
B 310 010
C 310 001
D 301 100
105. Find the total of 378 496 and 102 829.
Cari jumlah 378 496 dan 102 829.
A 481 425
B 481 325
C 480 435
D 480 325
106.
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 624 345
B 538 291
C 331 488
D 239 761
107.
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 186 878
B 288 989
C 636 122
D 720 889
108.
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 549 476
B 290 526
C 290 364
D 289 374
109. Change to whole number.
Tukarkan kepada nombor bulat.
A 3
B 1
C 0.3
D
110. Which of the following is a mixed number?
Antara yang berikut, pecahan yang manakah adalah pecahan bercampur?
A
B
C
D 2
111. The numerator of a fraction is three times the denominator.
Express that fraction in whole number.
Nombor pengangka bagi satu pecahan ialah 3 kali nombor penyebutnya.
Tukarkan pecahan itu kepada nombor bulat.
A 1
B 2
C 3
D 4
112. What is the equivalent fraction of ?
Apakah pecahan setara bagi ?
A
B
C
D
113. Find the total of + .
Cari jumlah + .
A
B
C
D
114. What is the total of 1 and ?
Berapakah jumlah antara 1 dan ?
A 1
B 1
C 1
D 2
115. The fraction 'three over ten' in decimal is
Pecahan 'tiga per sepuluh' dalam perpuluhan ialah
A 0.003
B 0.03
C 0.3
D 3.0
116. What is in decimal number?
Apakah dalam nombor perpuluhan?
A 25.0
B 2.50
C 0.25
D 0.025
117. Add 0.16 + 0.5.
Tambahkan 0.16 + 0.5.
A 0.66
B 0.65
C 0.56
D 0.165
118. Find the total 6.06 + 0.17.
Cari jumlah 6.06 + 0.17.
A 6.77
B 6.23
C 6.17
D 0.23
119. Calculate 0.06 + 1.90 + 23. 45.
Kira 0.06 + 1.90 + 23. 45.
A 1.96
B 23.35
C 25.41
D 25.51
120. What must be added to 26 to get 53.72?
Berapakah yang perlu ditambah kepada 26 supaya menjadi 53.72?
A 34.68
B 27.72
C 23.67
D 13.58
121. The diagram below shows the quantities of notes.
Rajah di bawah menunjukkan bilangan wang kertas.
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 1
B 5
C 8
D 10
122. What is the value of money in numerals of ‘five thousand six hundred ringgit and five sen’?
Apakah nilai 'lima ribu enam ratus ringgit lima sen ringgit' dalam angka?
A RM5006.05
B RM5060.50
C RM5600.05
D RM5600.50
123. Moses bought a radio worth RM175.00. After paying with all his money in his wallet, Moses got back RM25.00.
What was the amount of money in his wallet before buying the radio?
Moses membeli sebuah radio berharga RM175. Selepas membayarnya dengan semua wang yang ada dalam dompetnya, Moses mendapat baki wang RM25.
Berapakah jumlah wang yang ada dalam dompet Moses sebelum dia membeli radio itu?
A RM50.00
B RM150.00
C RM200.00
D RM250.00
124. Maimunah bought three television sets worth RM1250 each.
How much did she pay for all three television sets?
Maimunah membeli tiga buah set telivisyen dengan harga RM1250 setiap satu.
Berapakah jumlah bayarannya untuk ketiga-tiga set televisyen itu?
A RM2500
B RM3750
C RM4000
D RM4500
125. Shamsudin bought a television set for RM2550. If he paid RM1825, how much is the balance that he needs to pay?
Shamsudin membeli sebuah set telivisyen dengan harga RM2550. Jika dia membayar RM1825, berapakah baki wang yang perlu dibayarnya lagi?
A RM4375
B RM725
C RM525
D RM500
126. Danny went for a vacation last week. He took with him RM2500.
If he brought back RM125, how much did he spend for his vacation?
Pada minggu lepas, Danny pergi bercuti. Dia membawa RM2500 untuk percutian itu.
Jika dia membawa pulang baki RM125, berapakah jumlah wang yang digunakan semasa percutiannya?
A RM500
B RM1500
C RM2375
D RM2420
127. 58 out of 100 in percentage is
58 daripada 100 dalam peratus ialah
A 5%
B 8%
C 58%
D 85%
128. Change 75% into fraction.
Tukarkan 75% kepada pecahan.
A
B
C
D
129. Change the fraction into percentage.
Tukarkan pecahan kepada peratus.
A 12%
B 25%
C 48%
D 50%
130. Change the percentage 80% to the simplified fraction.
Tukarkan peratus 80% kepada pecahan termudah.
A
B
C
D
131. Given that 35% of the total number of balls is 70 balls.
What is the total number of balls?
35% daripada jumlah bola ialah 70 biji bola.
Berapakah jumlah bola?
A 35
B 130
C 200
D 350
132. A box contains 150 pens. Given that 60% of the pens are blue.
How many pens in the basket are blue?
Sebuah kotak mempunyai 150 batang pen. 60% daripada pen itu ialah pen biru.
Berapakah bilangan pen biru dalam kotak itu?
A 60
B 80
C 90
D 120
133. Which of the following shows the matching time of 12 hour system and 24 hour system?
Antara yang berikut, yang manakah yang menunjukkan sistem 12 jam dan sistem 24 jam yang sepadan?
12 hour system
Sistem 12 jam 24 hour
system
Sistem 24 jam
A 2.30 am 1430
B 5.35 am 1735
C 6.45 pm 1845
D 10.10 pm 2222
134. What is the time 3 hours 20 minutes after 1750 hour?
Apakah waktu 3 jam 20 minit selepas jam 1750?
A 9.40 p.m.
B 9.30 a.m.
C 9.10 a.m.
D 9.10 p.m.
135. Calculate 28 hours 6 .
Hitungkan 28 jam 6 .
A 6 days
6 hari
B 1 week
1 minggu
C 24 days
1 hari
D 1 month
1 bulan
136. How many centimetres are there in 12 m?
Berapa meterkah terdapat dalam 12 m?
A 120
B 1200
C 12 000
D 120 000
137. The diagram below shows three ropes of different length.
Rajah di bawah menunjukkan panjang tiga tali yang berlainan.
What is the total length of the ropes?
Berapakah jumlah panjang tali itu?
A 368.2 cm
B 41.8 cm
C 416.2 cm
D 451.8 cm
138.
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 2
B 3
C 4
D 5
139. Write 834 020 g in kg.
Tuliskan 834 020 g dalam kg.
A 8.3402 kg
B 83.402 kg
C 834.02 kg
D 8340 .2 kg
140. Find the total of 509 g + 28.5 g and give your answer in kilograms.
Cari jumlah bagi 509 g + 28.5 g dan berikan jawapan dalam kilogram.
A 0.5375 kg
B 5.375 kg
C 53.75 kg
D 537.5 kg
141. The diagram below shows the total weight of a watermelon and two apples.
Rajah dibawah menunjukkan jumlah berat bagi sebiji tembikai dan dua biji epal.
What is the weight of the watermelon if each apple weighs 285 g?
Berapakah berat bagi sebiji tembikai jika setiap biji epal mempunyai berat sebanyak 285 g?
A 5785 g
B 5500 g
C 4930 g
D 570 g
142. 680 m is less by m
from 1 .
680 m ialah kurang sebanyak
m daripada 1 .
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 220
B 300
C 320
D 400
143. The diagram below shows the volume of water in three different containers.
Rajah di bawah menunjukkan isi padu bagi tiga buah bekas yang berlainan.
What is the total volume of water in all three containers?
Berapakah jumlah isi padu air dalam ketiga-tiga bekas itu?
A 3.74
B 3.92
C 4.34
D 10.54
144. The diagram below shows the volume of water in three different containers.
Rajah di bawah menunjukkan isi padu bagi tiga buah bekas yang berlainan.
What is the difference between the container with the highest volume of water and the container with the least volume of water?
Berapakah beza isipadu antara bekas yang mengandungi isi padu paling tinggi dengan bekas yang mengandungi isi padu yang paling sedikit?
A 0.18
B 2.2
C 2.28
D 2.38
145. Among the following, which has only one symmetry line?
Antara yang berikut, yang manakah yang mempunyai satu garis simetri?
A Equilateral triangle
Segitiga sama sisi
B Isosceles triangle
Segitiga sama kaki
C Rectangle
Segiempat tepat
D Square
Segiempat sama
146. The diagram below shows a combination of a square QRST and an equilateral triangle PQR.
Rajah di bawah terdiri daripada satu segiempat sama QRST dan satu segitiga sama sisi PQR.
The perimeter of the diagram is 40 cm. What is the length of ST?
Perimeter bagi rajah di atas ialah 40 cm.
Berapakah panjang ST?
A 6 cm
B 8 cm
C 10 cm
D 12 cm
147. The diagram below shows a rectangle.
Rajah di bawah menunjukkan satu segiempat tepat.
Given the perimeter of the rectangle is 29 cm and the length is 9 cm, what is the difference between the length and the breadth of the rectangle?
Perimeter bagi segiempat tepat itu ialah 29 cm dan panjangnya ialah 9 c, berapakah beza antara panjang dan lebar segiempat tepat itu?
A 18 cm
B 11 cm
C 5.5 cm
D 3.5 cm
148. The diagram below consists of cuboids of equal size.
Rajah di bawah terdiri daripada kuboid yang sama besar.
What is the volume of the block above?
Berapakah isi padu bongkah di atas?
A 16 cubic units
16 unit kubik
B 24 cubic units
24 unit kubik
C 25 cubic units
25 unit kubik
D 30 cubic units
30 unit kubik
149. A block is made of 13 cubes with the volume of 1 cm3 and 15 cubes with the volume of 2 cm3.
What is the volume of that block?
Sebuah bongkah terdiri dariada 13 buah kubus dengan isi padu 1 cm3 dan 15 buah kubus dengan isi padu 2 cm3.
Berapakah isi padu bongkah itu?
A 130 cm3
B 43 cm3
C 28 cm3
D 13 cm3
150. The diagram below shows two different cuboid.
Rajah di bawah menunjukkan dua buah kuboid yang berlainan.
If the volume of both these solids is the same, what is the height of the cuboid?
Jika isi padu bagi kedua-dua kuboid adalah sama, berapakah tinggi bagi kuboid itu?
A 2 cm
B 4 cm
C 6 cm
D 8 cm
151. 14, 25, 47, 58
What is the average of the above numbers?
Berapakah purata bagi nombor-nombor di atas?
A 16
B 24
C 36
D 48
152. The average of six numbers is 32. If the total of first five numbers is 140, what is the sixth number?
Purata bagi enam nombor ialah 32. Jika jumlah bagi lima nombor ialah 140, apakah nilai bagi nombor yang keenam?
A 17
B 28
C 42
D 52
153. The table below shows the money Zarina saved in five days from her daily pocket money.
Jadual di bawah menunjukkan jumlah wang simpanan Zarina daripada wang sakunya selama lima hari.
Monday
Isnin 30 sen
Tuesday
Selasa 50 sen
Wednesday
Rabu 45 sen
Thusday
Khamis 15 sen
Friday
Jumaat 10 sen
What is the average amount of money collected in a day?
Berapakah purata wang yang dikumpul dalam sehari?
A 10 sen
B 15 sen
C 30 sen
D 50 sen
154. The pictograph below shows the number of typewriters sold by a shop in a month.
Piktograf di bawah menunjukkan bilangan mesin taip yang dijual di sebuah kedai dalam tempoh satu bulan.
Week 1
Minggu 1
Week 2
Minggu 2
Week 3
Minggu 3
Week 4
Minggu 4
mewakili 5 buah mesin taip
Which week did the owner manage to sell the most number of typewriters?
Pada minggu ke-berapakah pemilik kedai itu berjaya menjual paling banyak bilangan mesin taip?
A Week 1
Minggu 1
B Week 2
Minggu 2
C Week 3
Minggu 3
D Week 4
Minggu 4
155. Bar Chart below shows the favourite reading materials of 50 people.
Carta palang di bawah menunjukkan bahan bacaan kegemaran bagi 50 orang.
How many more people prefer newspapers to books?
Berapakah bilangan orang yang lebih gemar membaca surat khabar berbanding buku?
A 5
B 10
C 15
D 20
156. The pictograph below shows the language types of story books in the school library.
Piktograf di bawah menunjukkan buku cerita pelbagai bahasa yang terdapat di sebuah perpustakaan sekolah.
Bahasa
Melayu Bahasa
Inggeris Bahasa Cina Bahasa KadazanDusun
mewakili 100 buah buku
Which language type of story books is 20% of the whole collection of books in the school library?
Buku cerita bahasa apakah adalah 20% daripada seluruh koleksi buku-buku di dalam perpustakaan sekolah?
A Bahasa Cina
B Bahasa Melayu
C Bahasa Inggeris
D Bahasa Kadazandusun
157. 6 234 102 written in words is
6 234 102 ditulis dalam perkataan ialah
A six million two hundred three four thousand one zero two.
enam juta dua ratus tiga puluh empat ribu satu kosong dua.
B six million two hundred three four thousand one hundred two.
enam juta dua ratus tiga puluh empat ribu satu ratus dua.
C six million two hundred thirty four hundred and one hundred two.
enam juta dua ratus tiga puluh empat ratus satu ratus dua.
D six million two hundred thirty four thousand one hundred and two.
enam juta dua ratus tiga puluh empat ribu satu ratus dua.
158. 'Nine million eight hundred four thousand and ninety six' in numbers is
'Sembilan juta lapan ratus empat ribu sembilan puluh enam' dalam angka ialah
A 9 804 096
B 9 804 906
C 9 840 096
D 9 840 906
159. 5 634 760 rounded off to the nearest ten thousand is
5 634 760 dibundarkan kepada puluh ribu terdekat ialah
A 5 600 000
B 5 630 000
C 5 634 000
D 5 634 700
160.
A 10
B 11
C 12
D 13
161.
A
B
C
D
162. The diagram below shows a fraction.
Rajah di bawah menunjukkan pecahan.
What is the fraction of the figure?
Apakah pecahan bagi rajah di atas?
A 5
B
C
D
163. 9.523 + 2.35 = 7.073
What decimal number must be
written in the ?
Apakah nombor perpuluhan yang
mesti ditulis dalam ?
A 2.8
B 3.8
C 4.8
D 5.8
164. 3.4 + 5.6 - 2.3 =
A 6.5
B 6.6
C 6.7
D 6.8
165. 567.3 - 43.21 + 11.6 =
A 535.39
B 535.49
C 535.59
D 535.69
166. Change to percentage.
Tukarkan kepada peratus.
A 500%
B 512%
C 550%
D 575%
167. Find the percentage of RM150 from RM5 000.
Cari peratus bagi RM150 daripada RM5000.
A 3%
B 4%
C 5%
D 6%
168. Find the percentage of 360 m from 3 .
Cari peratus bagi 360 m daripada 3 .
A 1.2%
B 2%
C 12%
D 20%
169. A wholesaler wants to change RM400 to 2 RM50, 8 RM10, 6 RM5, 60 RM0.50 and the balance to RM0.20.
How many RM0.20 will he get?
Seorang pekedai ingin menukar wang RM400 kepada 2 RM50, 8 RM10, 6 RM5, 60 RM0.50 dan bakinya kepada RM0.20.
Berapakah RM0.20 yang akan diterimanya?
A 500
B 600
C 700
D 800
170. RM46 356 + RM23 567 + RM6340 =
A RM76 260
B RM76 261
C RM76 262
D RM76 263
171. RM42 568 = 400 RM100 30 RM50
+ 50 RM10 + 26 RM5 +
RM1
What number must be written in the
above?
Apakah nombor yang mesti ditulis
dalam di atas?
A 418
B 428
C 438
D 448
172. Determine the duration from 17 February 2007 to 26 March 2007.
Tentukan tempoh masa dari 17 Februari 2007 hingga 26 Mac 2007.
A 36 days
36 hari
B 38 days
38 hari
C 40 days
40 hari
D 42 days
42 hari
173. Determine the duration from 0946, 6 June 2007 to 1640, 10 June 2007.
Tentukan tempoh masa dari 0946, 6 Jun 2007 hingga 1640, 10 Jun 2007.
A 4 days 5 hours 55 minutes
4 hari 5 jam 55 minit
B 4 days 6 hours 55 minutes
4 hari 6 jam 55 minit
C 5 days 5 hours 55 minutes
5 hari 5 jam 55 minit
D 5 days 6 hours 55 minutes
5 hari 6 jam 55 minit
174. Which of the following duration is 40 days?
Antara yang berikut, tempoh masa yang manakah adalah selama 40 hari?
A 6 April 2005 to 11 May 2005
6 April 2005 hingga 11 Mei 2005
B 2 August 2004 to 8 September 2004
2 Ogos 2004 hingga 8 September 2004
C 19 October 2006 to 23 November 2006
19 Oktober 2006 hingga 23 November 2006
D 23 December 2007 to 21 January 2007
23 Disember 2007 hingga 21 Januari 2007
175. Determine of 540 cm.
Selesaikan daripada 540 cm.
A 116 cm
B 216 cm
C 316 cm
D 416 cm
176. Determine of 56 km.
Selesaikan daripada 56 km.
A 20 km
B 22 km
C 24 km
D 26 km
177. Determine of 720 m.
Selesaikan daripada 720 m.
A 610 m
B 620 m
C 630 m
D 640 m
178. Determine of 2.4 kg, in g.
Selesaikan daripada 2.4 kg, dalam g.
A 1600
B 1800
C 2000
D 2200
179. Determine of 63 kg.
Selesaikan daripada 63 kg.
A 43 kg
B 45 kg
C 47 kg
D 49 kg
180. Determine of 5000 g.
Selesaikan daripada 5000 g.
A 1000 g
B 2000 g
C 3000 g
D 4000 g
181. of 63 .
daripada 63 .
A 14
B 16
C 18
D 20
182. Determine of 450 000 m .
Selesaikan daripada 450 000 m .
A 1.8
B 18
C 180
D 1800
183. Determine of 2400 m , in .
Selesaikan daripada 2400 m , dalam .
A 0.8
B 0.08
C 0.008
D 0.0008
184. The diagram below shows a combination of three rectangles.
Rajah di bawah menunjukkan gabungan tiga segiempat tepat.
The perimeter is
Perimeternya ialah
A 30 cm
B 32 cm
C 34 cm
D 36 cm
185. The diagram below shows a combined diagram.
Rajah di bawah menunjukkan gabungan rajah.
Find the perimeter of the diagram.
Cari perimeter bagi rajah itu.
A 10 cm
B 20 cm
C 30 cm
D 40 cm
186. The diagram below shows two triangles and a square.
Rajah di bawah menunjukkan dua segitiga dan satu segiempat sama.
Find the perimeter of the diagrams above.
Cari perimeter bagi rajah di atas.
A 21 cm
B 22 cm
C 23 cm
D 24 cm
187. Calculate the average of RM2240, RM2500, RM7430, RM8300 and RM5725.
Hitungkan purata bagi RM2240, RM2500, RM7430, RM8300 dan RM5725.
A RM5139
B RM5239
C RM5339
D RM5439
188. Find the average for 12 456, 32 547, 12 458 and 63 251.
Cari purata bagi 12 456, 32 547, 12 458 dan 63 251.
A 30 078
B 30 178
C 30 278
D 30 378
189. The average of 5.36, 7.25 and 8.15 is
Purata bagi 5.36, 7.25 dan 8.15 ialah
A 6.72
B 6.82
C 6.92
D 7.02
1 C
2 D
3 D
4 C
5 C
6 B
7 D
8 D
9 B
10 D
11 A
12 C
13 D
14 C
15 C
16 C
17 A
18 B
19 D
20 C
21 A
22 C
23 C
24 B
25 C
26 B
27 C
28 D
29 A
30 A
31 B
32 A
33 D
34 B
35 C
36 B
37 A
38 C
39 D
40 A
41 C
42 C
43 C
44 A
45 B
46 D
47 A
48 B
49 C
50 D
51 B
52 A
53 B
54 D
55 B
56 D
57 C
58 A
59 D
60 D
61 B
62 D
63 D
64 B
65 C
66 A
67 B
68 D
69 C
70 C
71 B
72 D
73 D
74 C
75 C
76 C
77 A
78 B
79 C
80 D
81 C
82 C
83 D
84 A
85 D
86 D
87 A
88 D
89 D
90 A
91 A
92 C
93 C
94 B
95 B
96 B
97 D
98 D
99 D
100 B
101 B
102 A
103 A
104 C
105 B
106 C
107 A
108 A
109 B
110 D
111 C
112 B
113 D
114 A
115 C
116 C
117 A
118 B
119 C
120 B
121 C
122 C
123 C
124 B
125 B
126 C
127 C
128 C
129 C
130 B
131 C
132 C
133 C
134 D
135 B
136 B
137 C
138 D
139 C
140 A
141 C
142 C
143 C
144 D
145 B
146 B
147 C
148 C
149 B
150 B
151 C
152 D
153 C
154 D
155 B
156 D
157 D
158 A
159 B
160 B
161 B
162 B
163 C
164 C
165 D
166 C
167 A
168 C
169 D
170 D
171 C
172 C
173 B
174 A
175 B
176 C
177 C
178 B
179 D
180 D
181 C
182 C
183 A
184 D
185 C
186 D
187 B
188 B
189 C
Tiada ulasan:
Catat Ulasan